הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרוץ החימוש עולה שלב: אחרי סין – רוסיה ביצעה ניסוי מוצלח בטיל היפרסוני
חיל הים הרוסי הכריז על שיגור מוצלח שבוצע בים הלבן, בעוד הנשיא ולדימיר פוטין שיבח את הניסוי בטענה כי מדובר בדור חדש של מערכות נשק ייחודיות

רוסיה הודיעה אתמול (שני) כי חיל הים ביצע בהצלחה שיגור נוסף של טיל שיוט ההיפרסוני שלה, 'זירקון', שגרר שבחים מצד הנשיא ולדימיר פוטין שטען כי מדובר בדור חדש של מערכות נשק שאין דומה לו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניסוי הטיל ההיפרסוני שערכה רוסיה (צילום: משרד ההגנה הרוסי)

 

הטיל נורה מספינת המלחמה 'אדמירל גורשקוב' בים הלבן, ופגע ביעד במרחק של יותר מ-400 קילומטרים – כך הצהיר משרד ההגנה הרוסי. מדובר בניסוי השני של חיל הים הרוסי בתוך שבועיים, כאשר ה'זריקון' צפוי להיכנס לשימוש הצבא כבר בשנה הבאה.

הנשיא פוטין אמר ש'זירקון' יהיה מסוגל לנוע במהירות גבוהה פי תשעה ממהירות הקול ויהיה בעל טווח של 1,000 קילומטרים. כמו כן, פוטין הדגיש כי הפיתוח החדש יגביר משמעותית את היכולות הצבאיים של רוסיה.

קטע וידאו קצר מראה את הטיל מאיר את שמי הלילה בפרץ של הבזק אור לבן.

 

 

ארצות הברית, סין, קוריאה הצפונית וצרפת מעורבות בתחרות לפיתוח טילים היפרסוניים, הדור הבא של כלי נשק ארוכי טווח, אותם קשה יותר לזהות וליירט. הם נעים במהירות של יותר מפי חמישה ממהירות הקול באטמוספרה העליונה.

פוטין הכריז על מערך כלי נשק היפרסוניים חדשים עוד בשנת 2018, ואמר שהם יכולים לפגוע כמעט בכל נקודה בעולם ולהתחמק מערך הגנת הטילים של ארצות הברית.

כזכור, בחודש יולי האחרון סין ביצעה ניסוי בטיל היפרסוני אשר נע לפחות פי חמישה ממהירות הקול, מה שמדאיג מאוד את גורמי הבטיחון האמריקני, אשר לפני כשבוע אמרו שאף מדינה אחרת עוד לא הצליחה לערוך ניסוי שכזה.

הניסוי כלל חללית שנושאת ראש נפץ גרעיני, ממנה שוגר טיל בזמן שהיא נסעה מעל ים סין הדרומי. מומחים אמריקניים מהפנטגון חוקרים את הדיווחים על הניסוי, אותו סין כחישה, ואמרו: "ההתפתחות הזו מדאיגה אותנו כמו שהיא צריכה להיות לכל מי שמחפש שלום ויציבות באזור ומחוצה לו. זה גם מתבסס על הדאגה שלנו לגבי יכולות צבאיות, אחריהם הרפובליקה הסינית ממשיכה לרדוף".

כאמור, השגרירות הסינית הכחישה את הדיווחים על הניסוי, ומסרה: "אנחנו בכלל לא מעוניינים לקיים מרוץ חימוש עם מדינות אחרות".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE