הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: מדינות רפובליקניות התמודדו טוב יותר עם מגפת הקורונה מאשר מדינות דמוקרטיות
על פי המחקר, סגירת בתי הספר והשבתת הכלכלה היו "הטעויות הגדולות ביותר של הממשלות". בראש הרשימה נמצאות פלורידה ויוטה, בתחתית קליפורניה וניו יורק

מחקר חדש דירג מדינות ברחבי ארצות הברית לפי מידת היעילות בהן התמודדו עם נגיף הקורונה, כמו ההגבלות והסגרים שהחילו, ומראה ניגוד מוחלט בין המדינות הליברליות לשמרניות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניו יורק בסגר (צילום: Getty Images)

 

מחקר של הוועדה לשגשוג השווה את ביצועי המדינות במדדים הכוללים את הכלכלה, חינוך ותמותה מהנגיף, ובכלל התגובה של הממשלות המקומיות למגיפה.

"השבתת הכלכלה וסגירת בתי הספר הייתה ללא ספק הטעות הגדולה ביותר שמושלים ופקידי מדינה עשו במהלך הקורונה, במיוחד במדינות כחולות", אמר סטיב מור, מייסד שותף של הוועדה. "אנחנו מקווים שתוצאות המחקר הזה ישכנעו מושלים לא לסגור בתי ספר ועסקים בפעם הבאה".

ניו יורק, קליפורניה, ניו ג'רזי ואילינוי - היו מהמדינות שהתמודדו באופן הגרוע ביותר עם נגיף הקורונה, כאשר במחקר נכתב כי היו להן ביצועים "ירודים בכל מדד".

למדינות הללו "היו שיעורי תמותה גבוהים מותאמי גיל, היו להן רמות אבטלה גבוהות והפסדי תמ"ג משמעותיים, והן החזיקו את בתי הספר שלהן סגורים הרבה יותר זמן מכמעט כל המדינות האחרות", נכתב.

מדינות כמו פלורידה, יוטה, נברסקה, ורמונט, מונטנה ודקוטה הדרומית - כולן נמצאות תחת ממשל רפובליקני - קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר במחקר, מהמקום הראשון ועד השישי (בהתאמה). למעשה, 13 מתוך 15 המדינות המובילות במחקר נשלטות על ידי השמרנים. 

 

הפגנה בפנסילבניה נגד הסגר (צילום: AP)

 

"המחקר מאמת מחקרים אחרים שמצאו כי לסגירת עסקים, חנויות, כנסיות, בתי ספור ומסעדות - כמעט ולא הייתה השפעה על תוצאות הבריאות במדינות שונות", קבע הדו"ח. "למדינות עם סגרים קפדניים לא היו ביצועים טובים יותר בשיעורי התמותה מקורונה מאשר מדינות שנותרו יותר פתוחות".

לפני כחודשיים התפרסם מחקר של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס - מהמוסדות האקדמים המוערכים בעולם - שערער את כל התנהלות העולם במשך השנתיים האחרונות אל מול המגפה.

ממצאי המחקר, שהתבסס על מטא-אנליזה של מספר מחקרים, תיאר את חוסר היעילות של הסגרים במהלך המגפה אשר לא מנעו, או רק במעט, את מקרי המוות מהנגיף. על פי האונ', סגרים בגל הראשון של המגפה, באביב 2020, הפחיתו את התמותה מקורונה רק ב-0.2% בארה"ב ובאירופה.

יש לציין כי על אף שהתקשורת נוהגת להתייחס ברצינות למידע המגיע מהאוניברסיטה ג'ונס הופקינס, רוב התקשורת המיינסטרים התלעמה לחלוטין מהמחקר הזה. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE