הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורה למהגרים - בקרוב תהליך הגרין קארד ייקח פחות זמן
עם זאת, החוקים החדשים יסייעו בעיקר למהגרים ממדינות עתירות אוכלוסין כמו הודו, שעד כה סבלו בשל הגבלת האישורים לכל מדינת-מוצא. החוק החדש יגדיל גם את מכסות איחודי המשפחות משבעה ל-15%

חדשות טובות למהגרים לארה"ב - אבל בעיקר לכאלה שמגיעים ממדינות מאוכלסות בהרבה מישראל. חוק חדש בעל תמיכה דו-מפלגתית - חוק ההגינות למהגרים בעלי כישורים גבוהים (Fairness for High-Skilled Immigrants Act) שהוצג בבית הנבחרים יהפוך את התהליך הארוך וחסר הוודאות לקבלת אזרחות אמריקאית - או לפחות רישיון שהייה ועבודה קבוע - למעט פחות מפרך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקץ להמתנה של שנים? (Shutterstock.com)

 

יוזמי החוק הם זואי לופגרן (דמוקרטית מקליפורניה) וקן באק (רפובליקני מקולורדו). 112 חברים בבית משתי המפלגות חתמו עליו כיוזמי-משנה, וכ-300 מ-535 חברי הבית הביעו את תמיכתם בהעברת החוק.

כיום תלויה תקופת ההמתנה לגרין קארד על מדינת המוצא של המבקש\ת, כך שאדם המגיע ממדינה פחות מאוכלסת עשוי לזכות בכרטיס הירוק המיוחל מהר בהרבה מאשר אדם ממדינה צפופה יותר, וזאת בשל מכסה פר מדינה הקיימת כיום.

החוק החדש, לעומת זאת, מתייחס לבקשות על סמך מקום עבודה כמקשה אחת, ובכך מעלים את מגבלת שבעת האחוזים פר מדינה. בנוסף מציע החוק להעלות את המכסה פר מדינה לאישורי גרין קארד על בסיס איחוד משפחות משבעה אחוזים ל-15%.

 

בעלי כישורים גבוהים? אמריקה רוצה אתכם (צילום: Shutterstock.com)

 

חוק נוסף הנמצא כעת בשלבי הכנה מיועד למהגרים ממדינות מסוימות, ובעיקר הודו, והוא מכוון לנקות את עומס התיקים הישנים תוך 5-7 שנים. עד 29 אלף הודים יורשו להיכנס לארה"ב על בסיס ויזת עבודה קבועה או גרין קארד עם העברת החוק. כיום, הודים הלומדים בארה"ב ומבקשים לאחר מכן לעבוד בה נאלצים לחדש את הוויזה הזמנית מדי שלוש שנים ולעדכן כל שינוי בשכר או במקום העבודה.

על אף התמיכה הרבה שיש לחוק בבית הנבחרים, עדיין יהיה זה אתגר לא פשוט להעבירו. "תהיה הרבה התנגדות לכל חוק שמבקש להקל על ההגירה לארה"ב, אומר פורבי צ'וטהאני, עורך דין לענייני הגירה, בראיון לעיתון אקונומיק טיימס. לאור העובדה שיש בחירות לנשיאות בשנה הבאה, ספק אם הנשיא טראמפ ישמח לחתום על חוק המרחיב את שערי ההגירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE