הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בואינג התנצלה בפני משפחות הנספים בעקבות שתי ההתרסקויות הקטלניות
חודשים ארוכים אחרי שמאות בני אדם מתו במהלך שתי התרסקויות בנסיבות דומות, מנכ"ל יצרנית המטוסים האמריקאית הביע את התנצלותו במהלך סלון האווירי שנערך בפריז. בואינג בקושי מצליחה למכור את מטוסיה, ועדיין לא ברור מתי ה-MAX יעלה שוב לאוויר

ראשי בואינג הביעו את התנצלותם בפני חברות התעופה ומשפחות הנספים בשתי ההתרסקויות של דגם ה-737MAX, באינדונזיה ובאתיופיה, וזאת על רקע הקשיים שחווה החברה בהתאוששות מן האסונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוסי 737MAX ממתינים לסוף הקרקוע במפעלי בואינג בוושינגטון (צילום: רויטרס)

 

חלק מן המשפחות קיבלו את המחווה של יצרנית המטוסים האמריקאית, וחלקן טענו שמדובר במעט מדי, מאוחר מדי. "אנחנו מאוד מצטערים על האובדן שחוות משפחותיהם של הנוסעים בטיסות 'ליון אייר' ו'אתיופיאן' שהתרסקו", אמר קווין מקאליסטר, מנכ"ל בואינג, במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס במהלך הסלון האווירי בפריז.

נושא הבטיחות היה בראש סדר העדיפויות של באי הסלון האווירי, שנחשב לאחד משני הירידים הגדולים בקרב חברות התעופה. מקאליסטר אף התנצל בפני נציגי חברות התעופה שהושפעו מקרקוע מטוסי ה-737MAX: "אני מצטער מאוד על המטרד שעובר על חברות התעופה בעקבות קרקוע המטוסים", הוא אמר.

ראשי יצרנית המטוסים טענו במהלך הימים הראשון של הסלון האווירי שתוכנת המטוס עודכנה, אולם לא ברור מתי בדיוק המטוסים ישובו לשחקים. כזכור, כל מטוסי ה-737MAX קורקעו לאחר התרסקות המטוס האתיופי.

 

קווין מקאליסטר, מנכ"ל בואינג (צילום: בואינג)

 

באופן רשמי, חקירה לגבי שני האסונות נמצאת בשלבים מתקדמים, אך כבר עתה נראה שכשל בחיישן שמודד את זווית הטיסה הוביל להתרסקויות בשני המקרים.

"עכשיו הם סוף סוף התנצלו. אני מקווה שזה יהיה סימן טוב למשפחות", אמרה נינגסי איורבבה, אם לשלושה ילדים שאיבדה את בעלה, פול, בהתרסקות טיסת ליון אייר. "אף סכום של כסף אינו ישיב את יקירה, אבל אני רוצה שבואינג תהיה שקופה יותר בתהליך הפיצוי, בעיקר בשביל הילדים", היא אמרה.

שר התחבורה של אינדונזיה, הנגקי אנגווקסוון, התייחס אף הוא לסוגיית השקיפות: "בואינג צריכה לפעול בצורה שקופה בכל השלבים כדי שתוכל לתקן את הבעיה ולקבל את אישור רשויות התעופה באינדונזיה", הוא אמר.

בואינג עצמה הודתה שכשלה בתקשורת שלה עם גופי הפיקוח בכל הנוגע למערכת ההתרעות של ה-737MAX, והבטיחה להיות שקופה יותר בעתיד. 

 

ביתן בואינג בסלון האווירי של פריז (צילום: רויטרס)

 

ה-737MAX של בואינג הוא חלק קריטי בתוכניות העתידיות של יצרנית המטוסים. מדובר בדגם החדש ביותר של המטוס הנמכר ביותר של החברה, ולמעשה מדובר בתגובה למטוס ה-A320NEO של איירבס, המתחרה האירופאית של בואינג.

במהלך הימים הראשון של הסלון האווירי לא נרשמו הזמנות גדולות בבואינג, אך דווקא איירבס זכתה ללא מעט התעניינות. מומחים לתעופה מסבירים שלא רק שמדובר בהתרסקויות הקטלניות, אלא גם ההאטה בכלכלה העולמית היא אחת הסיבות לירידה בהזמנת מטוסים חדשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE