הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר שבועיים: המפונים מסין רואים את האור בקצה המנהרה
כשמניין הקורבנות של מגפת הקורונה מזנק, קרוב ל-200 אמריקאים שפונו מאזור ווהאן לדרום קליפורניה צפויים להשתחרר היום מתקופת ההסגר. שני ילדים שחשו ברע פונו לבית החולים, אך בדיקות העלו שהם לא נדבקו בנגיף

על רקע בהלת הקורונה העולמית, בהמשך היום צפויים להשתחרר קרוב ל-200 אמריקאים שהוכנסו להסגר בבסיס צבאי בדרום קליפורניה לאחר שפונו מאזור ווהאן שממנו הווירוס יצא לעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המפונים יועברו באוטובוסים לנמל התעופה LAX בתום תקופת ההסגר (צילום: AP)

 

לפי הודעת רשויות הבריאות במחוז ריברסייד, כל 195 המפונים עברו בדיקות שחשפו שאיש לא נדבק בווירוס הקטלני. כזכור, ב-29 בינואר נחתה טיסת הצ'רטר בבסיס חיל האוויר מארץ', ובתוך יומיים נודע כי אנשי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) החליטו להכניס את כלל המפונים להסגר של שבועיים.

ד"ר ננסי מסוניר, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות נשימה (NCIRD), הסבירה כי מדובר בפעם הראשונה מזה 50 שנה שהממשל הפדרלי הורה על הסגר כלשהו: "אנחנו מבינים שמדובר בהחלטה חסרת תקדים, אבל אנחנו ניצבים בפני איום בריאותי חסר תקדים. הסגר הוא אחד הכלים שיש ברשותנו כדי למנוע את התפשטות המגפה", היא אמרה.

במהלך תקופת ההסגר, שני ילדים פונו לבית החולים לאחר שחשו רע, אך בדיקות העלו שהם לא נדבקו בנגיף הקורונה. כעת, לאחר שישוחררו, המפונים שאינם גרים באזור דרום קליפורניה יועברו באוטובוסים לנמל התעופה LAX כדי שיוכלו לשוב לבתיהם.

 

המטוס שפינה את האזרחים האמריקאים לבסיס במחוז ריברסייד (צילום: Getty Images)

 

אתמול אמרו רשויות הבריאות במחוז ריברסייד שהתקבלו דיווחים על תקיפות מילוליות כנגד חיילים המשרתים בבסיס חיל האוויר מארץ' שבו שהו המפונים. ד"ר קמרון קייזר, קצין הרפואה הראשי של המחוז, ביקש להבהיר כי "לא נשקפת סכנה בריאותית למי שמשרת בבסיס. אין להם שום מגע עם המפונים, שבכלל נמצאים בצד אחר של הבסיס. הסיכוי שהם יידבקו בנגיף אינו גבוה או נמוך יותר מאף אחד אחר בחברה", הוא אמר.

מגפת הקורונה התפשטה בכמעט כל העולם, וכיום ישנם כ-43 אלף איש שנדבקו בנגיף. עד כה, יותר מאלף בני אדם נהרגו בשל סיבוכים הקשורים לקורונה, ורשויות הבריאות חוששות שנתון זה רק יעלה בימים ושבועות הקרובים.

במקביל, אתמול נודע כי תושב סן דייגו אובחן כנדבק בנגיף, במה שמהווה את המקרה ה-13 בארה"ב והשביעי בקליפורניה. אותו אדם נמצא כעת בהסגר במרכז הרפואי של אוניברסיטת סן דייגו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE