הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס לא תפנה אוהלים של הומלסים, מתקני רחצה וחיטוי יפוזרו בעיר
המגפה העולמית גרמה למועצת העיר להורות על הפסקת האכיפה של מספר חוקים, לרבות זה שמורה להסיר את כל האוהלים עד השעה 6:00 בבוקר. בניין העירייה נסגר בפני הציבור הרחב

מועצת עיריית לוס אנג'לס הצביעה אתמול (שלישי) בעד עצירה האכיפה של חוק המחייב לקפל אוהלים של חסרי בית במהלך שעות היום, וזאת במטרה לצמצם ככל הניתן את כמות הנדבקים בקרב דרי הרחוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חסרת בית בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

מייק בונין, חבר במועצת העיר, אמר שהעירייה חייבת להיערך מחדש בנוגע למדיניות הרלוונטית להומלסים בשל המגפה העולמית.

"העובדה ש[חסרי הבית] יישארו באוהל תסייע להפחית בסיכוי שהם יסתובבו בעיר ויידבקו בקורונה. הדבר היחיד שיכול להיות גרוע יותר מאשר הומלסים במאהלים זה לגרש אותם ולהפוך אותם לפגיעים עוד יותר", הוא אמר.

מעבר לכך, במועצת העיר אף החליטו לשלוח למאהלי האוהלים ציוד חיוני כגון עמדות לרחצת ידיים, שירותיים ניידים, פחי אשפה ועוד.

 

שוטר משרד השריף בלוס אנג'לס מסייר בין מאהלי האוהלים, השבוע (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

 

בקרב אנשי המועצה נוצרה מחלוקת בנוגע להצעה להפסיק להחרים ציוד של חסרי בית (העולה על 60 גלון, או 270 ליטר). בונין ושלושה חברים נוספים תמכו בהצעת החוק הזו, אולם יתר 11 החברים הצביעו בעד המשך קיומו של החוק.

"חסרי בית מסתובבים עם הרבה ציוד שבמקרים רבים נחשב לאשפה. בתקופה כזו, זה רק מוסיף זוהמה ומחלות, וזה הדבר האחרון שאנחנו צריכים", אמר ג'ו בוסקנו, המייצג את דרום העיר.

לפי ההערכות, בעיר לוס אנג'לס ישנם 36 אלף חסרי בית, מתוכם 27 אלף שגרים ברחוב (ליתר יש מקום במקלטים). לפי החוק הקיים, אוהלים המוקמים בשטח ציבורי כגון מדרכות, חייבים להיות מפורקים מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 9:00 בלילה. 

מעבר להחלטות הרלוונטיות לאוכלוסיית ההומלסים, במועצת העיר אף החליטו לסגור את בניין העירייה בפני הציבור הרחב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE