הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשתות המזון בארה"ב שוקלות: איסור כניסת לקוחות, הגברת מערך המשלוחים
מומחים לבריאות הציבור ובכירים בתעשיית המזון טוענים כי העובדה שלקוחות "מסתובבים באופן חופשי" בחנויות בהכרח מסכנת את העובדים. לדעתם, קיים צורך במעבר למתכונת של משלוחים וטייק אוויי. על אף שלא צפויה התערבות של הממשל הפדרלי, רשויות מקומיות רבות כבר מחייבות את הלקוחות לשים מסכות

עשרות עובדים בסופרמרקטים שונים ברחבי ארצות הברית מתו בעקבות משבר הקורונה, וזאת למרות שרשתות המזון נערכו למגפה באמצעות מסכות, מדידת טמפרטורה לעובדים ואפילו הגבלת כמות הלקוחות בחנות בכל רגע נתון. כעת, גוברים הקולות הקוראים לסופרמרקטים לנקוט במדיניות נוקשה ביותר: איסור כניסת כלל הלקוחות לחנות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תור מחוץ לסניף "פאבליקס" במיאמי, מוקדם יותר החודש (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להבהיר כי סופרמרקטים כמובן נחשבים לעסק חיוני, ועל כן אין כל כוונה לסגור אותם. עם זאת, בכירים בתעשייה, בעלי של סופרמרקטים קטנים ואיגודי עובדים מובילים, טוענים כי הכנסת הלקוחות לחנויות מסכנת את העובדים. לכן, הם מציעים להפוך את הסופרמרקטים למרכזי מילוי הזמנות - דהיינו, רק העובדים ייכנסו למקום, וללקוחות יתאפשר לרכוש מזון באמצעות משלוח או באמצעות "טייק-אוויי".

"לקוחות רשלנים הם האיום הגדול ביותר על העובדים שלנו", הסביר מארק פרון, נשיא איגוד העובדים United Food and Commercial Workers (המייצג כ-1.27 מיליון עובדים בארה"ב וקנדה). עוד הוסיף פרון כי 85% מהעובדים מדווחים על כך שהלקוחות בסופרמרקטים אינם שומרים על ריחוק חברתי - אחת מן הנקודות הקריטיות בבלימת התפשטות הקורונה.

 

בקוסטקו אומנם שומרים על ריחוק חברתי, אך העובדים בכל זאת נחשפים לנגיף (צילום: Shutterstock)

 

ג'ון לוגאן, מרצה בחוג לחקירת שוק העבודה והתעסוקה באוניברסיטת סן פרנסיסקו, חיזק את דברי פרון ומסר: "כל החלטה שתפחית באינטראקציה בין העובדים לציבור הרחב, תוך כדי שמירה על ריחוק חברתי, תסייע להגן על העובדים. 'סגירת' החנויות ופתיחתן מחדש כסניפי משלוחים ואיסוף עצמי תהיה צעד בכיוון הנכון", הוא הסביר.

כאמור, הסופרמרקטים יישארו פתוחים, אך מה שרבים בתעשייה מבקשים זה למצוא דרך לאפשר את המשך הפעלת החנויות תוך כדי פיקוח מוגבר על בריאות העובדים - בקשה לגיטימית למדי.

 

המעבר למשלוחים ואיסוף עצמי ימנע מראות מסוג זה בסניפי וולמארט (צילום: Shutterstock)

 

במשרד העבודה האמריקאי לא מתכוונים להכריח את הרשתות לסגור את החנויות בפני הלקוחות, אולם כן הומלץ "לעשות שימוש בדרייב ת'רו או איסוף עצמי". ראוי לציין כי ישנן כמה חנויות שכבר פעלו באופן הזה, למשל סניף של רשת הול פודס באזור בריאנט פארק שבניו יורק. אך במבט על כלל ארה"ב, ניתן לראות כי מרבית הסופרמרקטים פועלים כרגיל.

כדי להגן על העובדים בסופרמרקטים, רשויות מקומיות מסוימות מחייבות את הציבור הרחב לשים מסכות עם כניסתם לחנויות, ביניהן לוס אנג'לס, מיאמי, וושינגטון די. סי., ניו יורק (המדינה), ניו ג'רזי ומרילנד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE