הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המגמה שמדאיגה את רשויות הבריאות בלוס אנג'לס: רוב נשאי הקורונה הם בני 40 ומטה
קבוצת הגיל הגדולה מהווה כעת יותר מחצי מסך נשאי הקורונה במחוז המאוכלס בארצות הברית, דבר שגם בא לידי ביטוי בעומס בבתי החולים, שם מאושפזים יותר מ-2,300 חולי קורונה. מנהלת מחלקת בריאות הציבור הדגישה כי "אתם עלולים להידבק גם אם אתם צעירים", והפצירה בכולם "להישאר בבתי ככל הניתן"

עלייה מדאיגה ביותר נרשמה בתחלואת הקורונה בלוס אנג'לס במהלך השבועות האחרונים, אך בכירי רשויות הבריאות המקומיות מצביעים על מגמה מדאיגה עוד יותר: צעירים, שלצורך העניין הוגדרו כבני 40 ומטה, מהווים כקבוצת הגיל הגדולה ביותר בקרב נשאי הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ראייה לכך ניתנה אתמול (ראשון) כאשר נודע כי בני 40 ומטה מהווים 53% מתוך 2,848 הנשאים שאובחנו ביממה האחרונה, ו-52% מסך נשאי הקורונה במחוז לוס אנג'לס מתחילת המשבר. ראוי לציין כי מגמה זו אינה שונה מזו שמורגשת ברמת המדינה (בני 18 עד 34 מהווים כקבוצת הגיל הגדולה, אחריהם בני 35 עד 49).

היום דיווחו הרשויות בלוס אנג'לס על 3,160 נדבקים חדשים ועל שיא יומי לכמות מאושפזים כוללת ברחבי המחוז, כאשר לא פחות מ-2,323 בני אדם נמצאים כעת בבתי החולים, מתוכם 580 בטיפול נמרץ, ו-425 מונשמים. 

"זוהי הפעם הרביעית בשבוע החולף בה אנחנו מדווחים על שיא בכמות המאושפזים", מסרה ראש מערכת הבריאות הציבורית במחוז, ד"ר ברברה פרר שגם הדגישה: "לא משנה בני כמה אתם, הינכם פגיעים בפני בפני הנגיף". 

אוכלוסיה נוספת שהינה פגיעה בפני נגיף הקורונה היא הנשים בהיריון. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אצל נשים הרות שבגופן התגלה הנגיף, קיים סיכוי גבוה להתאשפזות בטיפול נמרץ. בשלושת הימים האחרונים אובחנו 812 נשאיות קורונה בהיריון, 80 אחוז מהן פיתחו תסמיני מחלה. 

לדברי פרר אישה הרה אחת כבר הלכה לעולמה, אולם עד כה לא התגלה הנגיף בקרב כל התינוקות שנולדו לנשאיות.

המגמה, הן בלוס אנג'לס והן בקליפורניה כולה, החלה אי שם בתחילת חודש יוני, אז הכלכלה החמישית בעולם החלה להיפתח לאחר חודשים ארוכים. לפי ההערכות של ראשי מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס, פתיחת המשק - גם באופן חלקי - נתנה אור ירוק ל"אווירה חברתית המזכירה את חודשי הקיץ הרגילים". דהיינו, על אף המגבלות, יותר ויותר צעירים יצאו למקומות ציבוריים ונדבקו בנגיף.

חשוב להדגיש כי בתקופה זו לא נרשם שינוי בקבוצת הגיל הגדולה של קורבנות הקורונה, והנגיף ממשיך להיות קטלני ביותר עבור אנשים מבוגרים: בני 80 ומעלה מהווים את קבוצת הגיל הגדולה, כאשר בני 65 עד 79 דורגו במקום השני.

 

אצטדיון הבייסבול בלוס אנג'לס הוסב לתחנת בדיקת קורונה הגדולה באזור (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, לפני שבוע ימים, המושל ניוסאם הורה על סגירת משרדים, חדרי כושר, מספרות ומרכזי קניות ב-30 מחוזות, ביניהם גם לוס אנג'לס, בעקבות העלייה בכמות נשאי הנגיף. 

ראש העיר המקומי, אריק גרסטי, העניק ראיון לרשת סי. אן. אן. במהלך סוף השבוע האחרון, במהלכו הוא הודה שהעיר נפתחה מחדש מוקדם מדי, אך הוא הסתייג מלקחת אחריות: "אני חושב שהרבה אנשים לא מבינים את זה, אבל ברוב המקרים, לראש העיר אין שליטה על מה ייפתח ומה ייסגר, בדרך כלל אלו החלטות שמתקבלות ברמת המדינה או המחוז", הוא אמר והוסיף, "אני מסכים עם הקביעה שזה קרה מוקדם מדי".

על אף דבריו של ראש העיר, חשוב לזכור כי כן יש לו את הסמכות הנדרשת על מנת להורות על מדיניות "הישארו בבתים", שעליה רמז מוקדם יותר היום. מצד שני, גם חשוב להזכיר כי גרסטי אמר דברים דומים גם לפני כעשרה ימים, כך שיתכן שמדובר בניסיון להזהיר את הציבור הרחב, ולאו דווקא בכוונה אמיתי להורות לתושבים להסתגר בבתים בשנית.

לעת עתה נראה כי ראש העיר ימתין 2-3 שבועות, וזאת במטרה לבחון האם סגירת המסעדות שעליה הורה המושל, סייעה להוריד את קצב התפשטות הקורונה בעיר.

 

מדידת חום בכניסה למסעדה במחוז לוס אנג'לס, בחודש שעבר (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לכך שמדובר ביום השישי ברציפות שבו מספר המאושפזים עולה על 2,100, גם מדובר בפעם השנייה שסך המאושפזים עולה על 2,200. 

ממוצע המאושפזים בשלושת הימים האחרונים עומד כעת על 2,163 - עלייה של 13% ביממה האחרונה. לפי מחלקת בריאות הציבור, המטרה כעת היא להגיע למצב שבו הנתון התלת-יומי יירד, או לכל הפחות יישאר יציב, במשך שבועיים.

באשר למיטות האשפוז בטיפול נמרץ, קיימת אופטימיות זהירה, שכן הממוצע התלת-יומי חושף עלייה של 14% במיטות הפנויות (ישנן 1,329 מיטות אשפוז פנויות בטיפול נמרץ). לעומת זאת, ירידה של כ-4% נמצאה בכמות מכונות ההנשמה הפנויות. עם זאת, ישנן כ-2,700 מכונות הנשמה פנויות.

ד"ר פרר הוסיפה כי "אנחנו ממשיכים להיות מודאגים מנתוני האשפוז הגבוהים. כרגע, צעירים מתאשפזים בקצב שמעולם לא ראינו, ולכן אני רוצה להדגיש משהו. אתם עלולים להידבק בנגיף גם אתם צעירים, ולכן אני מפצירה בכולם לקחת אחריות אישית, לשמור על ריחוק חברתי, לחבוש מסכות ובעיקר להישאר בבית ככל הניתן", כלשון ההודעה.

עד כה נבדקו מעל 1,540,000 תושבים ברחבי מחוז לוס אנג'לס, מתוכם 159,045 אובחנו כנשאי נגיף הקורונה. 4,104 הלכו לעולמם. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE