הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהלומה נוספת למשק האמריקאי: 'קליפורניה פיצה קיצ'ן' הכריזה על פשיטת רגל, 'דאנקן' סוגרת מאות סניפים
לפי ההערכות, ישנן יותר מ-3,000 חברות שסגרו את שעריהן מתחילת השנה, כאשר השמות הבולטים ביותר הם ג'יי. סי. פני, הרץ ובארניז. כעת, גם רשת הפיצריות הצטרפה אליהן, והיא תקווה לסגור כמה שפחות סניפים, תוך כדי התארגנות מחדש; במקביל, דאנקן הודיעה כי תסגור 800 סניפים בארה"ב כולה

כאשר משבר הקורונה החל אי שם לפני כחצי שנה, רבים בארצות הברית סברו שהיא תביא להקדמת ה"אפוקליפסה הקמעונאית". מוקדם יותר היום (חמישי) נודע כי שתי רשתות מובילות מתכננות שינויים גדולים: דאנקן (לשעבר דאנקן דונאטס) תסגור מאות סניפים, ואילו רשת המסעדות קליפורניה פיצה קיצ'ן הכריזה על פשיטת רגל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ג'יי קרו, JC Penney, בארניז, Bed Bath & Beyond, הרץ, נימן מרקוסPier 1 Imports ו-24Hour Fitness הם רק חלק מהשמות הבולטים ביותר ברשימת החברות שפשטו את הרגל בחודשים האחרונים.

מוקדם יותר היום, רשת דאנקן חשפה את נתוני המכירות של הרבעון השני של השנה, ובמקביל לכך הודיעה כי תסגור לא פחות מ-800 סניפים, או כ-8% מכלל סניפיה בארצות הברית. על אף שמסגרת הזמנים המדויקת לא פורטה, ברשת אמרו שהסגירה תושלם עד סוף השנה הנוכחית.

ברשת הסבירו כי הסניפים שייסגרו סבלו מנתוני מכירות נמוכים עוד בטרם החל המשבר: "על אף שמדובר ב-8% מהסניפים, יחדיו הם מהווים פחות מ-2% מהמכירות של הרשת". עוד אמרו בדאנקן כי נבדקת האפשרות לסגור כ-350 סניפים נוספים, מחוץ לגבולות ארצות הברית.

 

דאנקן ו-CPK הצטרפו לרשימה ארוכה של חברות ענק שקרסו בעקבות המשבר (צילום: Shutterstock)

 

במקביל, רשת קליפורניה פיצה קיצ'ן (CPK) הכריזה על פשיטת רגל מסוג צ'פטר 11 - כזו שתעניק לה הגנה מסוימת מפני הנושים. לרשת אומנם יש חובות בגובה 403 מיליון דולר, אולם היא מקווה שפשיטת הרגל תאפשר לה להמשיך בפעילות השוטפת (כמה שניתן במהלך המשבר). עם זאת, לא מן הנמנע כי הרשת תסגור לפחות חלק מכ-200 סניפים שהיא מפעילה בארה"ב כיום.

"למגפת הקורונה יש השפעה הרסנית וחסרת תקדים על הרשת כולה", הסביר ג'ים הייאט, מנכ"ל CPK.

בדומה לרוב הרשתות בארצות הברית, גם CPK נאלצה לסגור את כל הסניפים בראשית המשבר. חלקם נפתחו, אך ב-46 לא התאפשר לבצע הסבה למתכונת של איסוף עצמי (רוב הסניפים הללו נמצאים בתוך הערים, במקומות שאין חנייה סמוכה) הוחלט כי אין מנוס מלבד סגירתם לצמיתות.

הבעיה, מסביר הייאט, היא שבניגוד לפיצריות אחרות בארה"ב, הם פחות נשענים על מערך המשלוחים: "ערב המשבר, לקוחות שבחרו לסעוד במסעדות היוו 78% מההכנסות", הוא אמר.

מתוך כ-15 אלף עובדים שהועסקו ע"י הרשת ערב המשבר, כ-6,000 הוצאו לחל"ת. למרות שחלקם הוחזרו עם פתיחת המשק, לא ברור אם להכרזה על פשיטת הרגל תהיה השפעה ישירה ומיידית על העובדים.

"עבור מסעדות רבות, מגפת הקורונה היא האתגר הגדול ביותר שהן ייאלצו להתמודד איתו, ולצערי הרב, בחלקן זה גם יהיה האתגר האחרון", סיכם הייאט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE