הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב קוראת לאזרחיה לעזוב מיידית את אתיופיה: "לא ייערכו פינויים כמו מקאבול"
מחלקת המדינה מזהירה כי אם מחזיקי דרכון אמריקני לא יתפנו בטיסות מסחריות, הם עלולים להיתקע בתוך מלחמת אזרחים בעיר אדיס אבבה. "אל תמתינו לרגע האחרון"

ארצות הברית קראה ביום שני לאזרחיה הנמצאים באתיופיה שסועת המלחמה, לעזוב מיד את המדינה בכוחות עצמם, והזהירה כי לא ייערך פינוי צבאי כפי שהיה באפגניסטן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי צבא אתיופיה (צילום: רויטרס)

 

השגרירות האמריקנית קוראת זה מספר ימים לאזרחיה לצאת מהמדינה בטיסות אזרחיות, מאחר שקבוצות המורדים עשויים להגיע לעיר הבירה אדיס אבבה. אם מחזיקי דרכונים אמריקניים לא יעזבו, הם לוקחים סיכון להיתקע באמצע מלחמת אזרחים.

"אנחנו אומרים זאת לא בגלל שאנחנו פסימיים לגבי הסיכויים לשלום, אלא בגלל שאנחנו מעשיים", אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, שציין כי השגרירות מציעה הלוואות למי שלא מצליח לרכוש כרטיס.

פרייס אמר כי הוא חושש מ"תפיסה מוטעית" בקרב הציבור לגבי טיסות פינוי, "שמה שראינו באפגניסטן הוא שממשלת ארצות הברית יכולה לעשות זאת בכל מקום בעולם".

כזכור, בסוף אוגוסט הטליבאן השתלט על קאבול ובכך על אפגניסטן, במסגרת הנסיגה הכאוטית של הכוחות האמריקנים והזרים. תוך קצת יותר משבועיים, בסיוע בעלי ברית, צבא ארה"ב הצליח לפנות יותר מ-123 אלף בני אדם – אמריקנים וזרים אחרים, וגם אלפי אפגנים שחששו מפעולות תגמול מאחר שעבדו לצד המערב במשך שנים.

"מה שעשינו באפגניסטן היה ייחודי", אמר פריס ביום שני, וציין כי "מסילת האוויר הצבאית של כמעט 125,000 בני אדם... היא לא ממשהו שממשלת ארצות הברית יכולה לשחזר במקומות אחרים. אין שום סיבה שאמריקנים ימתינו לרגע האחרון" כדי לעזוב את אתיופיה בטיסות מסחריות.

כאמור, המתיחות באתיופיה גוברת, כאשר לפני שנה ראש הממשלה אבי אחמד פתח במבצע להפלת מנהיגים אזוריים בטיגריי, אשר מורדים בממשלה הפדרלית – אך אותם מורדים מתחזקים, והבירה האתיופית עלולה להיות תחת אש.

חזית השחרור העממית של טיגרי, TPLF, ששלטה בממשלת אתיופיה לפני שנדחקה על ידי אבי בשנת 2018, התחבר עם צבא השחרור של אורומו תחת דגל ההגדרה העצמית האתנית, ומטרתן היא לפעול נגד חזונו של אבי. בעקבות ההסלמה, ראש הממשלה הכריז לפני כחודש על מצב חירום, והפציר באזרחים להחזיק בנשק למקרה הצורך.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE