הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביקורת קשה על התנהלות הרשתות החברתיות בעקבות פרסום סרטון הטבח
הרשתות הגדולות טענו שפעלו במהרה כדי להסיר את הסרטון שצילם אחד הרוצחים מניו זילנד, אך הוא עדיין היה זמין במלואו גם שעות ארוכות לאחר שהאירוע הקשה הסתיים. האם הרשתות החברתיות עושות מספיק כדי למגר את התופעה?

על רקע הפיגוע בניו זילנד בו 49 בני אדם נרצחו, הרשתות החברתיות הגדולות נמצאות תחת ביקורת לאחר שאחד החשודים בירי הצליח לשדר בשידור ישיר את הטבח הקשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד מארבעה חשודים בטבח, מתוך הסרטון שהועלה לרשתות החברתיות (צילום: AP)

 

למרות שרשתות חברתיות כמו טוויטר ויוטיוב טענו שהן פעלו במהירות כדי להסיר את הסרטון, עדיין היה ניתן לראות אותו במלואו גם שעות ארוכות לאחר שהאירוע הסתיים. הקלות היתרה בה החשוד הצליח לפרסם את הסרטון, כמו גם את המניפסט הגזעני, גורמת לדאגה רבה.

פייסבוק, יוטיוב ויתר הרשתות החברתיות מכניסות מיליארדים ממפרסמים, אך הן מתקשות בהסרה של תוכן פוגעני. רק בחודש אוגוסט האחרון, אירוע ירי שהתרחש במהלך טורניר של משחק הוידאו "מאדן 2019" תועד בשידור ישיר ברשתות. כמה חודשים קודם לכן, אושיית הרשת לוגאן פול פרסם סרטון בו נראית גופה תלויה מעץ, דבר שגרם לגוגל (בעלת יוטיוב) להסיר את ערוצו מרשימת המפרסמים המועדפים.

 

מחוץ לאחד המסגדים שבהם אירע הטבח (צילום: AP)

 

גוגל, שמחזיקה במשרדים בניו זילנד, הגיבה לאירוע הקשה בציוץ: "לבנו שבור מהטרגדיה הקשה שהתרחשה היום בניו זילנד". פייסבוק, שבה הסרטון הופיע במשך שעות רבות, פרסמה את ההודעה הבאה: "המשטרה הפנתה את תשומת לבנו לסרטון המדובר זמן קצר לאחר שהמשתמש החל בשידור, והסרנו את שני החשבונות של המשתמש, הן בפייסבוק והן באינסטגרם. אנו גם נסיר כל הודעת תמיכה או עידוד לפשע או למבצעיו".

מאיה גרליק, בכירה במשרדי פייסבוק בניו זילנד, הוסיפה כי "אנחנו נעבוד באופן ישיר עם משטרת ניו זילנד בכל שלבי החקירה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE