הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פאוצ'י אופטימי ממצב הקורונה בארה"ב: "אנחנו בנקודת מפנה"
היועץ הבכיר בבית הלבן אמר כי הוא מקווה לראות עלייה במספר המתחסנים, על מנת שהגל הנוכחי יסתיים ולא יגיע אחד נוסף. "להמשיך במהפך החיובי והאופטימי"

היועץ הבכיר בבית הלבן למאבק בקורונה, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר היום (ראשון) כי ארצות הברית נמצאת "בנקודת מפנה" בגל האחרון של המגפה, אך הזהיר כי מספר המקרים עלול לחזור ולטפס שוב אם אנשים לא יתחסנו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אנחנו בהחלט נמצאים בנקודת מפנה בגל הספיציפי הזה", אמר בראיון לאיי.בי.סי. "אבל חווינו קרוב ל-20 חודשים של מספרים שעולים ואז יורדים, ואז חוזרים לעלות. הדרך לשמור על כך, זה לגרום למגמה להמשיך לרדת ולעשות את מה שצריך: לחסן אנשים".

פאוצ'י, שכאמור הוא מהמומחים האמריקנים הבכירים למחלות זיהומיות, אמר כי אמריקנים לא מחוסנים משאירים את ארצות הברית "באזור מסוכן".

"כשיש לך 70 מיליון איש במדינה, שזכאים לקבל את החיסון אך עדיין לא התחסנו, זה אזור מסוכן", אמר. "אז פה אנחנו צריכים לוודא שהתפנית שאנחנו רואים – המהפך החיובי והמאוד אופטימי – ממשיכה במגמת הירידה ולא עושה את מה שראינו כבר מספר פעמים בעבר, שהמספרים יורדים ואז חוזרים לעלות".

הד"ר התייחס גם לכך שבערב יום שישי, ארצות הברית חצתה את 700 אלף האמריקנים המתים כתוצאה מהמגפה. "זה כואב מאוד. רבים ממקרי המוות האלה היו בלתי נמענים, אך רבים, רבים.. היו נמנעים, ובעתיד יהיה ניתן להימנע מהם".

 

 (צילום: Shutterstock)

 

"המספר עצמו הוא מדהים. אני מקווה שזה ידרבן אותנו להבין שיש לנו כלי בצורה של חיסון למניעת הידבקות ולמניעת מחלות קשות, ולמניעת מוות. לכן, כשרואים מספר מתים כזה, הייתי מקווה שאנשים יגידו, 'טוב, יש לנו כלי להיעזר שלא להחמיר את המצב, בו ננצל אותו".

כזכור, ביום שישי האחרון, יצרנית התרופות Merck, אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם, הודיעה כי הגלולה האנטי-ויראלית הניסונית שלה עבור אנשים שנדבקו בקורונה, מפחיתה בחצי את הסיכוי למות או להתאשפז כתוצאה מהווירוס. פאוצ'י כינה אז את הניסוי של החברה כ"חדשות טובות מאוד".

בעקבות התוצאות המוצלחות, החברה עצרה את הניסוי ובימים הקרובים היא תגיד את הנתונים ל-FDA, בתקווה שתאושר והכדור יתחיל להיות בשימוש – מה שכמובן יציל חיים, ויעזור להוריד את העומס הגדול על בתי החולים, מאחר שבשלב זה רוב הטיפולים בנדבקי הקורונה דורשים זריקה או עירוי.

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE