הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהיג האופוזיציה ברוסיה נידון לתשע שנות מאסר
אלכסיי נבלני, המתנגד החריף ביותר לנשיא ולדימיר פוטין, הואשם בהונאה כספית ובביזיון בית המשפט. מקורביו חוששים: "כעת לא מדובר על חירותו – אלא על חייו"

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, נידון לתשע שנות מאסר, נוסף על התקופה שהוא כבר נמצא בכלא. השופט האשים אותו בהונאה וביזיון בית המשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלכסיי נבלני (צילום: רויטרס)

 

המבקרים של הקרמלין רואים במשפט של נבלני כניסיון של הנשיא ולדימיר פוטין להחזיק מאחורי סורג ובריח, לזמן הרב ככל האפשר, את האויב הגדול ביותר שלו.

התביעה האשימה את נבלני, שכבר הורשע בתיק אחר עם גזר דין של שנתיים וחצי, במעילה בכספים שהוא והקרן שלו גייסו במהלך השנים. כמו כן, איש האופוזיציה הואשם בהעלבת שופט במהלך משפטו הקודם. כמובן, נבלני דחה את ההאשמות ואמר כי מדובר במניעים פוליטיים.

נבלני אמור לעבור מבית הכלא בו נמצא כעת, ליד מוסקבה, אל בית סוהר ביטחוני – ככל הנראה רחוק יותר מעיר הבירה הרוסית. עורכי דינו של נבלני חוששים כי העברתו למקום מרוחק יקשה עוד יותר על שמירה על קשר והגנה.

"ללא הגנה ציבורית, אלכסיי יעמוד פנים אל פנים עם מי שכבר ניסו להרוג אותו, ושום דבר לא ימנע מהם לנסות שוב", אמרה הדוברת שלו קירה ירמיש. "לכן, אנחנו מדברים כעת לא רק על חירותו של אלכסיי, אלא גם על חייו".

התביעה ביקשה מבית המשפט עונש מאסר של 13 שנים בכלא ביטחוני, וקנס ש 1.2 מיליון רובל, שזה כ-10,700 דולרים. נבלני ישלם את הסכום, וכאמור ייכלא לתשע שנים.

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעה אשר מגנה את מה שהיא מכנה "הרשעה וגזר דין על רקע פוליטי", ו"האשמות מזויפות" נגד נבלני.

"תקופת המאסר המופרכת הזו היא המשך למתקפה ארוכת שנים של הקרמלין על נבלני ועל תנועתו לשקיפות ממשלתית. כמובן, הפשע האמיתי של נבלני, בעיני הקרמלין, הוא עבודתו כפוליטיקאי מהאופוזיציה ואקטיביסט נגד שחיתות

נבלני נעצר בינואר 2021, מיד עם שובו מגרמניה – שם שהה חמישה חודשים בעודו מחלים מהרעלה, אשר על פי החשד בוצעה בהוראת הקרמלין. כמובן, גורמים רוסיים הכחישו בתוקף כל מעורבות בעניין. לאחר המעצר, בית המשפט גזר עליו שנתיים וחצי של מאסר בגין עבירות שחרור על תנאי, שנבעו ממאסר על תנאי שנקבע בשנת 2014 בתיק הונאה.

לאחר מאסרו של נבלני לפני כשמונה שנים, הרשויות ברוסיה החלו בפעולות נגד מקורביו ותומכיו. בעלי בריתו הקרובים ביותר ברחו מרוסיה לאחר שהתמודדו עם מספר אישומים פליליים, והקרן שלו למלחמה בשחיתות, הכוללת רשת של כמעט 40 משרדים אזוריים, הוצאה מחוץ לחוק והוגדרה כארגון קיצוני.

כמו כן, בחודש שעבר גורמים רוסיים צירפו את נבלני ומספר ממקורביו לרשימת הקיצונים והמחבלים של המדינה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE