הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזכיר המדינה פומפאו: שוקלים לחסום את הגישה לטיקטוק ואפליקציות סיניות נוספות
כשבוע בלבד לאחר שהרשויות בהודו הורו על מהלך דומה, הדיפלומט האמריקאי הבכיר רמז על כך שגם ממשלתו תפעל בנושא: "אני לא רוצה להקדים את הנשיא, אבל זה משהו שאנחנו בוחנים. רק מי שרוצה שהמידע האישי שלו יגיע למפלגה הקומוניסטית בסין צריך להוריד את האפליקציה הזו"

ממשלת ארצות הברית בוחנת האם לחסום את גישת תושביה לרשתות חברתיות סיניות, ביניהן האפליקציה הפופולרית טיקטוק, כך אמר אתמול (שני) מזכיר המדינה, מייק פומפאו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר המדינה פומפאו (צילום: רויטרס)

 

הדיפלומט האמריקאי הבכיר העניק ראיון לרשת פוקס ניוז, במהלכו נשאל לגבי הסוגייה: "בכל הקשור לאפליקציות סיניות בטלפונים של אנשים, אני יכול להבטיח לך שארצות הברית תצליח גם בזה. אני לא רוצה להקדים את הנשיא, אבל זה משהו שאנחנו בוחנים". פומפאו אף טען כי רק "אנשים שרוצים שהמידע האישי שלהם יגיע למפלגה הקומוניסטית בסין" צריכים להוריד את האפליקציה.

 

 

חשוב להסביר כי דבריו של פומפאו אינם מקריים, ובחודשים האחרונים המתחים בין ממשלות ארה"ב וסין חלחלו לתעשיות אחרות, למשל בענף התעופה שבו הרשויות בשתי המדינות מגבילות את כמות הטיסות המתקיימות.

יתרה מכך, אין זו הפעם הראשונה שבה פוליטיקאים אמריקאים טוענים שטיקטוק מהווה "איום לביטחון הלאומי של ארצות הברית", וזאת על רקע הקשרים שכביכול קיימים עם המשטר בבייג'ינג.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בחברת טיקטוק לא אהבו את דברי מזכיר המדינה, ופרסמו את התגובה הבאה: "מי שמוביל את טיקטוק הוא מנכ"ל אמריקאי, עם מאות עובדים בתחום של אבטחה, עיצוב המוצר ועוד כאן בארה"ב. המטרה שלנו הייתה ותמיד תהיה ליצור חווית משתמש בטוחה ומאובטחת. מעולם לא סיפקנו מידע של משתמשים לממשלת סין, ולעולם לא נעשה זאת גם אם נתבקש", כלשון ההודעה.

עם זאת, ראוי לציין כי טיקטוק שייכת לחברת ByteDance הסינית. אך בטיקטוק טוענים כי מרכזי הנתונים של החברה לא נמצאים בשטח של סין, ועל כן הם אינם נופלים תחת האחריות המשפטית של הרשויות בסין: "מידע של משתמשים אמריקאים נמצא במרכז נתונים בארה"ב, ויש מרכז נתונים שמגבה ונמצא בסינגפור", אמרו בחברה.

טיקטוק הפכה לאפליקציה פופולרית ביותר בארה"ב (ולא רק בה, גם במדינות מערביות נוספות), ולמעשה מדובר ברשת החברתית הסינית הראשונה שזוכה להצלחה גם מחוץ לסין. אך להצלחה זו יש מחיר כבד, ובשבוע שעבר הודיעה ממשלת הודו כי היא תחסום את הגישה לאפליקציה, כמו גם לאפליקציות סיניות דומות - בדיוק כפי שרמז פומפאו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE