הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אישה ששרדה את שבי דאע"ש לא תוכל לנאום בפני תלמידים – מהחשש שדבריה "יטפחו אסלאמופוביה"
מועצת בתי ספר הודיעה לתלמידים כי הם לא יוכלו להשתתף באירוע בו תנאם נדיה מוראד, זאת מהפחד שהסיפור האישי שלה עלול לפגוע במוסלמים

אישה ששרדה את זוועות דאע"ש, לאחר שנחטפה כנערה על ידי חברי הארגון ונאלצה לעבוד כשפחת מין, הוזמנה לשתף את סיפורה האישי באירוע גדול בקנדה – אך הנהלת מחוז בתי הספר בטורנטו, הגדול ביותר במדינה, הודיע כי הם לא יאפשרו לתלמידיהם להשתתף מהחשש שדבריה עלולים "לטפח אסלאמופוביה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נאדיה מוראד, שרדה את שבי דאע"ש (צילום: Getty Images)

 

נאדיה מוראד בת ה-28, תגיע לנאום באירוע "מועדון הספר", ולדבר על חייה ועל הספר שכתבה וצפוי לראות אור בפברואר 2022, "הילדה האחרונה: סיפור השבי שלי". חלק מהמשתתפים, היו אמורים להיות קבוצת תלמידים מ-600 בתי הספר במחוז טורונטו.

אך מפקחת מועצת בתי הספר, הלן פישר, הודיעה לתלמידים של המחוז כי הם לא יורשו להשתתף באירוע, מכיוון שהספר שמוראד כתבה עלול לפגוע במוסלמים ולטפח אלאמופוביה, לדבריה. כך דווח ב'טלגרף'.

מאז שיצאה לחופשי, מוראד פעילה עבור זכויות אדם בארגונים למען ניצולי רצח עם ואלימות מינית, היא זכתה בפרס נובל לשלום בשנת 2018, כמו גם שגרירה של רצון טוב מטעם האו"ם, וזכה בפרס סחרוב לחופש המחשבה.

הספר של בת ה-28 מספר כיצד ברחה מידי אנשי המדינה האסלאמית, לאחר שנלקחה מביתה ונמכרה לעבדות מינית כשהייתה רק בת 14. הספר אינו פשוט, והיא מפרטת כיצד נאנסה ועונתה, לפני שמצאה את דרכה למחנה פליטים בצפון עיראק ולאחר מכן הוברחה לגרמניה – שם היא מתגוררת כיום.

 

נאדיה מוראד, זוכת פרס נובל לשלום (צילום: Getty Images)

 

אחת מהורי התלמידים, שלקחה חלק בארגון האירוע, זעמה על החלטת הנהלת מחוז בתי הספר בטורונטו, שהוא הגדול ביותר בקנדה. "זו המשמעות של המדינה האסלאמית. זה ארגון טרור. אין לזה שום קשר למוסלמים רגילים. מועצת בית הספר בטורונטו צריכה להיות מודעת להבדל", כתבה טניה לי.

בתגובה, פישר, מפקחת המחוז, שלחה לה עותק של "מדיניות מועצת בית הספר לבחירת חומרי קריאה שוויוניים ורלוונטיים מבחינה תרבותית".

לאחר מכן, לי אמרה ל'טלגרף': "ההחלטה של ההנהלה מצערת עבור כל המעורבים. זו אבדה גדולה לתלמידים, לקהילה ולמחנכים. ההחלטה של מועצת בית הספר פירושה שהם לא שמים את תלמידיהם במקום הראשון, אלא את ההנהלה. נדיה מוראד היא סופרת זוכת פרס נובל ופעילת זכויות אדם. יש לנו כל כך הרבה מה ללמוד ממנה, על הניצוח של הרוח האנושית והרצון והיכולת לעזור לאחרים להתגבר על טרגדיה. נדיה והאקטיביזם שלהם הם דוגמה לכולנו ברחבי העולם".

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE